مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

هر سال با نزدیک شدن به ایام تابستان، شهرداری تهران برنامه‌های تفریحی متنوعی را در قالب سامانه‌های نشاط برای شهروندان تدارک می‌بیند.

مکان تفریحی

 امسال نیز مدیریت شهری قصد دارد این برنامه‌ها را گسترده‌تر و در قالب 3740 سامانه نشاط برای شهروندان تهرانی اجرا کند. در همین ارتباط شهردار تهران روز گذشته در مراسم افتتاحیه جشنواره اوقات فراغت محله‌های شهر تهران که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد ،گفت: کارنامه شهرداری در حوزه اوقات فراغت با محوریت ورزش همگانی کارنامه‌ای قابل دفاع و قابل‌قبول است. دکتر‌محمد باقر قالیباف با بیان اینکه در رابطه با ورزش، امروزه دیگر نیازمند بحث‌های استدلالی نیستیم و باید به مسائل ثبوتی بپردازیم، اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع اجتماعی در همه جوامع و در جمهوری اسلامی ثبوت اقدامات ورزشی است و باید در این راه گام برداریم.

وی ادامه داد: امروز از منظر اقدامات حوزه ورزش همگانی و اوقات فراغت در شهر تهران فکر می‌کنم کارنامه شهرداری قابل دفاع و قابل‌قبول است؛ هرچند این موضوع را من به‌عنوان شهردار نباید مطرح کنم اما احساس می‌کنم اگر این موضوع را بیان نکرده و از همکاران خود در شهرداری تشکر نکنم دین خود را در مقابل آنها ادا نکرده‌ام. شهردار تهران با اشاره به توسعه ورزش همگانی طی 5 سال گذشته در شهر تهران خاطرنشان کرد: امسال 16 هزار تیم ورزشی آقایان در 24 رشته و بیش از 8 هزار تیم بانوان در 18 رشته در شهر ایجاد شده که در تابستان سال‌جاری در بحث اوقات فراغت به فعالیت می‌پردازند. قالیباف با اشاره به فرموده حضرت علی(ع) که هرکسی هرجا هست باید قدر و منزلت خود را بداند، خاطرنشان کرد: ما باید نقش پدری، مادری و مدیری خود را به درستی شناسایی کرده و به انجام رسانیم و در این راه کسانی که در حوزه ورزش شهرداری به فعالیت می‌پردازند باید نسبت به وظایف خود شناخت کامل داشته باشند.

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه جامعه نیازمند سرور و شادی است و من با ایجاد سامانه‌های نشاط در محله‌ها موافق هستم، گفت: باید نشاطی ایجاد کنیم که گناه در آن اتفاق نیفتد، اما در هر حال وقتی 3هزار جشن برگزار می‌شود ممکن است یک اتفاق هم در آنجا روی دهد و در این رابطه افرادی که به ما انتقاد کرده و می‌گویند سامانه‌های نشاط باید به‌طور کل جمع شود، اشتباه می‌کنند و این بدان معناست که با این اقدام مفاسد زیرزمینی توسعه می‌یابد. وی افزود: باید با استفاده از سامانه‌های نشاط این فرصت را به جوانان بدهیم که انرژی‌شان را تخلیه کنند؛ چرا که اگر روحیه شادی و نشاط را در آنها سرکوب کنیم آثار سوء آن در طول عمر این جوانان اثر‌گذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه 3 ماه عزیز رجب، شعبان و رمضان در تابستان امسال قرار دارد، بیان کرد: بر این اساس برنامه‌های اوقات فراغت با رویکرد دینی برگزار می‌شود و مطلوب است جشن‌های دینی نیز به دور از گناه در جامعه گسترش یافته و نهادینه شود. شهردار تهران در ادامه با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) که «صلاح و فساد جامعه در دست بانوان است»، گفت: باید در حوزه ورزش برای تک تک افراد خانواده امکانات لازم فراهم و مراکز ورزشی برای بانوان و آقایان ایجاد شود.

برپایی 3740 سامانه نشاط در تهران

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه هدف از برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت توسط شهرداری توسعه نشاط و سرور مبتنی بر موازین دینی در سطح جامعه است، گفت: 220 جشن بزرگ منطقه‌ای و 3 هزار و 740 سامانه نشاط محلی در راستای برنامه‌های اوقات فراغت، تابستان امسال در تهران اجرا می‌شود. سیدمحمدهادی ایازی با بیان اینکه تابستان امسال برنامه‌های اوقات فراغت توسط شهرداری تهران به‌طور گسترده در شهر برگزار می‌شود، اظهار کرد: در تابستان امسال روزانه 100 برنامه در تهران برای اوقات فراغت شهروندان برگزار می‌شود. وی در ادامه تصریح کرد: 220 جشن بزرگ منطقه‌ای، 3 هزار و 740 سامانه نشاط محلی و 154 سامانه نشاط توسط سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری برای اوقات فراغت شهروندان تهرانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره شوق انتظار در بوستان رازی، جشنواره شمسه، جشنواره‌های هنری کوثر، جشنواره ورزش پایتخت، مسابقات متنوع در محله‌ها، برنامه‌های گردشگری تابستانه و تهرانگردی و همچنین برگزاری برنامه شب‌های شیدایی در بوستان ولایت از جمله برنامه‌های اوقات فراغت در تابستان امسال است که توسط شهرداری تهران اجرا می‌شود.

در حاشیه این مراسم نیز ایازی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شهردار تهران اعلام کرده بود درصورتی که دولت یارانه خود را نپردازد قیمت تمام شده هزینه رفت‌وآمد با سیستم حمل‌ونقل عمومی از شهروندان دریافت می‌شود، گفت: درصورتی که دولت یارانه را پرداخت نکند از ابتدای تیر شهروندان باید سهم دولت را پرداخت کنند اما ما امیدواریم که دولت ظرف چند روز آینده یارانه خود را پرداخت کند. وی درخصوص جمع‌آوری متکدیان گفت: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است و گرمخانه‌هایی را برای این منظور درنظر گرفته‌ایم و متکدیان توسط این مراکز ساماندهی شدند.

کد خبر 137590

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز